کرانه دارابکلا میاندورود

میاندورود؛ شهرستانی سرسبز، پُرروستا، با طبیعتی دلرُبا، میانِ دو رودِ ساری و نکا، جنگل تا دریا ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

کرانه دارابکلا میاندورود

میاندورود؛ شهرستانی سرسبز، پُرروستا، با طبیعتی دلرُبا، میانِ دو رودِ ساری و نکا، جنگل تا دریا ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

عکس محلی های ما در داراب کلا


علی چلویی دارابی ماست

مشهور به حاج علی. کاجه هست را نمی‌دانم،






به قلم عیسی رمضانی دارابی محمد : نقش جغرافیا



جناب حجت سلام و سریع یگو زاویه‌ای که داری می‌رانی و تصویر هم همان آن، انداختی، کجاست؟

من گرچه سالی یک بار آن طرف‌ها سبز می‌شم ولی جاهاش هنوز در خاطرم نمرده آیا نزدیک زراع است

زوایه‌ای که روی یال طلوع دارابکلا زوم کرده‌ای؟ یا نزدیک بادله؟ پس از ارسال: زیباست و دل‌انگیز. تا به حال ازین زاویه محل به دیدم نیامده بود



به قلم دامنه: به نام خدا. تسلیت غمبار مدرسه فکرت. رجوع همه به "الله" است. درگذشت مادری سرشار از مهر و نمونه‌ی اعلا در مادری و مهربانی مادر حاجیه فیروزه لاری اندوهی دردناک داد به من. سالها به خاطر عمق رفاقتم با آق سید اسدالله سجادی در آن بیت آمدوشد داشتم به‌طوری که بیتی محبوب برایم بود و آن مادر گویی مادرِ خودِ من. حتی این اواخر هم دیدمش و عرض ادب کردمش بازم مرا به همان طرز عصر رفاقت عمیق با سید اسدالله دیدمِم، مهر، محبت، مادریت. خدایا چندان غذاهای او به جانم فرو رفت که اگر نبود آن بذل و بخشش ممکن بود گاه گُشنه بخوابم. من و آق سید اسدالله عین دو قلو بودیم، با هم، همیشه، حتی روز، شب، وقت، بی‌وقت. من این درد جانسوز وفاتش در شب شهادت امام حسن عسکری ع را به روح مرحوم آق سید علی سجادی که چون پروانه گرد این همسر بی‌همتایش می‌گردید و به برادر بهتر از جانم آق سید اسدالله سجادی و آقا سید رضا و شش خواهر خیلی مهربان‌شان -که نزد من عین چهار خواهرم، مَجد و حُرمت داشته و دارند- و نیز به دو عروس گرانقدر آن مادر و همچنین به آقایان دوستان خوبم آقای اصغر ملایی، آ قای اسماعیل آفاقی، آقای سید اسماعیل حسینی، آقای آهنگری، آقای میرزایی و آقای صباغ -دامادهای محترم و بامعرفت این بیت- و تمامی نوادگان و بستگان ایشان جانانه و غمگینانه تسلیت می‌گویم. خیلی بر من ناگوار شد شنیدن این فوت. برای آن مادر پاک‌سرشتم و مظهر عطوفتم -که روح عظیم و منش خلیق و خُلقی لطیف داشت- سوگوارم و برای اهتزاز روحش قرآن می‌خوانم و به حرمتش اشک می‌ریزم که یک خنده‌اش بر منِ فرزندش حد زمین تا عرش ارزش داشت. مادرم قیامت مرا مثل همین دنیا مهربان باش. ۱ مهر ۱۴۰۲ مدیر مدرسه فکرت ابراهیم طالبی دامنه دارابی


دامنه. جبهه

اهواز. سال شصت و دو



مشهد مقدس

دامنه و شهید رسولی کلبستانی نکا



رفقا

یادی از جبهه و شهید رسولی کلبستانی نکا



درین تصویر از میان این همه جمع، چهره‌ی دوست کهنسالم حاجی حبیب چلویی ببخلی در ردیف جلو، وسط صف، مرا به خودش جلب کرد. او نه فقط در نماز رکوع می‌کند که قد خمیده‌ او خود یک رکوع دائمی‌ست. یادمان می‌دهد خمیده هم شوی باز در نماز باید خم شوی. گرچه نماز میت رکوع ندارد و خود اصل نماز رکوع است زیرا واحدش رکعت است و این یعنی رکوع ذات نماز است. البته رکوع فقط پیشگاه خدای باری‌تعالی. حبیب محله و محل ما سلام برین خداپرستی‌ات. دامنه. عکاس نمی‌دانم کیست ولی در صفحه‌ی شخصی من دیده شد.



درین تصویر از میان این همه جمع چهره‌ی دوست کهنسالم حاجی حبیب چلویی ببخلی مرا به خودش جلب کرد. او نه فقط در نماز رکوع می‌کند که قد خمیده‌ او خود یک رکوع دائمی‌ست. یادمان می‌دهد خمیده هم شوی باز در نماز باید خم شوی. گرچه نماز میت رکوع ندارد و خود اصل نماز رکوع است زیرا واحدش رکعت است و این یعنی رکوع ذات نماز است. البته رکوع فقط پیشگاه خدای باری‌تعالی. حبیب محله و محل ما سلام برین خداپرستی‌ات. دامنه. عکاس نمی‌دانم کیست ولی در صفحه‌ی شخصی من دیده شد.



بر من این پیام در دلم نجوا می‌کند روزنامه‌ی رسالت (۱۴ شهریور ۱۴۰۲)


این دو دوست من

یکی حاج شیخ احمد آهنگر در اربعین کربلاست. (۱۳ شهریور ۱۴۰۲) ویرایشدیگری حاج سید رضی سجادی از تبار پاکان و مؤمنان داراب‌کلا



آنگرمله ۲

چند هفته پیش، دو محله‌ی داراب‌کلا را شرحی مفصل داده بودم؛ آنگرمله و بالمله. اینک یک رسم خوب دیگه ازین مَلِه‌سرِ بزرگ داراب‌کلا به دستم رسیده که شرحش با من:  آنان چون قوم‌وخویشی بسیار درهم‌تنیده دارند هر بار برای عروسی هر آهنگرنامی، هدیه‌ی گوسفند برای عروسی می‌بَرند. با روش زیبای رنگ و حنا و بستن روبان و پاپیون به گردن گوسفند. عین این عکس که آقای رنگین‌کمان برایم زحمتش را کشیده. آنگرمله‌ای‌های زیادی با بنده دوست هستند. رفیقانی از ندیم و قدیم و انقلاب و جنگ و منگ!


حجت الاسلام

شیخ باقر طالبی دارابی

کربلا. اربعین

چهارشنبه، ۱۵ شهریور ۱۴۰۲،



...



شرح دامنه: کربلا. اربعین، چهارشنبه، ۱۵ شهریور ۱۴۰۲، تل زینبیه. دارابکلایی‌های زائر اربعین. برای همه‌ی بانوان محلم درین تصویر و برای خانمم و نیز اخوی‌ام حجت الاسلام شیخ باقر طالبی دارابی آرزوی سلامتی می‌کنم و زیارت قبول. عکس‌هایی ارسالی به بنده و عارف که در دامنه آپلود شد.



و



...



متولی مسجد و تکیه‌ی اوسا



تکیه‌ی اوسا



شیخ ربانی. اوسا



حیدر حسین لاری



روضه‌خوانی بالاتکیه‌ی داراب‌کلا

شب جمعه (۱۶ شهریور ۱۴۰۲) به روایت لنز عموحمید



و



و



و



و



...



حاج ابراهیم مهاجر . عکاس: حمید طالبی . نشر عکس : دامنه



کلک باغ آقای محمدرضا لاری اوسا  کلک. عکس: حمید طالبی



دوستانم که موکب امام رضای میاندورود را در شهر مشهد مقدس را هم اینک ( پنجشنبه ۲۳ / ۶ / ۱۴۰۲) رونق دادند. رجوع شود و تناول شود و صلوات هدیه. از راست: آق سید هاشم حسینی همسنگر جبهه‌ام. آق ولی جنگلبان رفیق دبستان تا الآنم. آق عیسی رمضانی استاد اخلاق و رفتارم. نمی‌شناسم.



سلفی زیبایی گرفتین سه رفیق

آق سید موسی. آق سید رضی. آق سید اسحاق

سیدها همه رج شدند مشهد مقدس.


...



...



این فرشته‌خانم زدانی

دختر هنرمند و دانش‌آموخته‌ی رفیقم حاج غلام یزدانی

طرح‌ها و تابلوهای هنری‌اش اخیرا" در نکا توسط اداره‌ی ارشاد در سالن نمایش

به روی عموم گشوده شد و بازدیدهای خوبی صورت گرفت

کاش شهرستان میاندورود هم سالن داشت تا ازین هنرمند روستای‌مان استقبال می‌نمود



...



علی‌آقا طالبی

(فرزند آق ابراهیم مرحوم حسین‌خال اکبر) دائی‌زاده‌ی پدری ما



....



حجت الاسلام شیخ موسی بابویه دارابی. مشهد



احمدی. قربانی. دامنه


و


 
حاج علی چلویی و قاسم بابویه و آق غلام یزدانی کربلا



مشهد  ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ شب شهادت امام رضا علیه السلام



فرزند سید محمد موسوی وکیل



سید آوش موسوی دارابی پسر آق سید محمد موسوی وکیل



سید آوش موسوی دارابی و پدرش آق سید محمد موسوی وکیل

سید آوش امی‌شود نوه‌ی پسری مرحوم حاج میراحمد موسوی یورمله

و نوه‌ی دختری جناب جانباز دفاع مقدس آقا اسحاقعلی شاهمیری

و از ناحیه‌ی مادربزرگ مادری‌اش نتیجه‌ی حاج سید رحیم موسوی دارابی



وقت حرف به نقل دامنه

باسمه تعالی
هیچ کس قادر نیست تنها به حکمت خویش تکیه کند! بسا بسا با همین سبب، ما باید بر یکدیگر حامی بمانیم. مثلاً تسلی دهیم. مدد رسانیم. یاد دهیم. اندرز گوییم. چرا که دوران مشقّت، آدمی را نباید بی‌رمق کند. چرا که سرشت حقیقی‌اش را نشانش می‌دهد. به قول سالک صلح -ص ۶۸- درین دنیا انسان‌ها به سانِ طلا در کوره‌ی آزمون، آزموده می‌شوند.

۳۰ / ۶ / ۱۴۰۲ قم
ابراهیم طالبی دامنه دارابی



حجت الاسلام  شیخ جواد آفاقی

حجت الاسلام سید علی اکبر موسوی دارابی. حجت الاسلام شفیعی مازندرانی



حجت الاسلام کاظمیان. حجت الاسلام چلویی.

حجت الاسلام سید علی اکبر موسوی دارابی. حجت الاسلام شفیعی مازندرانی



روحانیت داراب کلا



پدر و مادر شهید مهرعلی طهماسب‌زاده ملکشاه زاده‌ی داراب‌کلا



مرحوم آق سیدرضی شفیعی دارابی. مرحوم شیخ حسین آهنگری  دارابی



حسن آهنگر لوکس کابین



مرحوم باقر مداح طالبی



...



آقای شفیعی مازندرانی



کاظمین. عکاس: عبدالرحیم آفاقی



من. سید علی اصغر. سید رسول



من. سید علی اصغر



شیخ محمد بابویه دارابی. شهر ری سزر قبر مرحوم تختی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد